در حالی که قرار بود در سال تولید ملی برای تبلیغات کالاهای خارجی محدود شود، هنوز بیلبوردهای بزرگ دارای عکس و نام برندهای خارجی سطح شهر را پر کرده اند و خیال رفتن هم ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، هجوم اجناس لوکس کره ای به بازار ایران آن قدر عادی شده که دیگر کمتر فرد ایرانی هست که در اداره یا منزلش از آنها استفاده نکند. اما واقعیت این است که بیشتر این حجم فروش کره ای ها در ایران ناشی از تبلیغات گسترده آنهاست.

تبلیغات تلویزیونی وسیع، آگهی های بزرگ در روزنامه ها و بازار پر زرق و برق خیابان جمهوری، مملو از تبلیغات این کالاهاست. با این وجود خیابان های شهر هم از شر آنها به امان نیست.

بیلبوردهای بزرگی که امروز در خیابانهاو اتوبانهای شهر تهران نام این برندهای کره ای را به خود گرفته اند، در نوع خود بی نظیرند. هزینه ای که صاحبان این کالاها برای تبلیغات محیزی آن در نظر می گیرند به نسبت درآمد سالیانه آنها بسیار ناچیز است. از سوی دیگر درآمد ناشی از این تبلیغات برای شهرداری هم چندان قابل توجه نیست.

گفته می شود حداکثر درآمد سالیانه شهرداری از محل این تبلیغات بین 30 تا 40 میلیارد تومان است، این در حالی است که تنها درآمد شهرداری از فروش تراکم یکی از برج های بزرگ در شمال شهر تهران، 25 میلیارد تومان اعلام شده است.

با این وجود مشخص نیست شهرداری چرا نسبت به باقی ماندن این آگهی ها اصرار دارد. آگهی هایی که گرچه درآمد چندانی برای شهرداری ندارند، اما سود هنگفتی را از محل فروش سرسام آور این کالاها نصیب کره ای ها می کنند.

در حالی که قرار بود تا اواخر تیر ماه تبلیغات محصولات خارجی از سطح شهر جمع اوری شود ، اما تا به امروز این مهم صورت نپذیرفته است !آقای قالیباف خوب است به این سوال پاسخ دهید که چرا در سال تولید ملی دستور حذف این درآمدی که خیانت به تولید محصولات داخلی است را صادر نمی کنید؟

آقای شهردار که داعیه ریاست جمهوری را در سر می پرورانید ،ولایت پذیر بودن را باید در عمل به فرمیشات معظم له ثابت کرد نه در صحبت کردن؟

شنیده شده مشاوران شهردار تهران از طریق نامه و با بررسی های کارشناسانه میزان درآمد این تبلیغات را برای شهردار مشخص کرده اند و طبق همین گزارش قالیباف هم دستور جمع آوری را داده اند ،اگر این خبر صحت داشته باشد لازم است شهردار تهران پیگیری بیشتری بایت اجرای دستور خود داشته باشد.


"بزرگراه  مدرس"

پل حافظ

"میدان هفت تیر"

"تقاطع طالقانی و سپهبد قرنی"

"خیابان کریمخان"

در رابطه با تسخیر دیوارها و بیلبوردها و سر در فروشگاه ها در خیابان جمهوری و سه راه امین حضور هم که لازم به توضیح نیست و امیدواریم مسئولان شهری تهران با کمی قدم زدن در شهر بیشتر به خطرات این انحصار حساس شوند .

نکته قابل توجه اینکه این تبلیغات نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور دیده می شود و نمایندگان این شرکت ها با حضور در شهرهای مختلف و شناسایی فروشگاه های معتبر ویترین آنها را به صورت رایگان تغییر می دهند و سر در همه آنها را به انحصار محصولات خود در می آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • امین ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    مطلب بجایی بود در سال حمایت از کار ایرنی واقعا شهرداری سنگ تموم گذاشته ... خرج انتخابات 92 باید در بیاد دیگه ...
  • علی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    محدود کردن يا حذف رقبای خارجی از بازار همان نتيجه‌ای را خواهد داشت که حذف رقبای خارجی از صنعت خودروسازی! شرکت‌های ايرانی به جای محدود کردن ديگران خود را قوی کنند. ياد بگيرند مثل آنها کيفيت اجناس و سپس آگهی‌های خود را بهتر کنند. اين چه فرهنگ غلطی است که در اين کشور ريشه دوانده؟! همه‌اش حرف محدود کردن ديگران به سود خود!
  • محمد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    فکر کنید مثلا تبلیغ تلویزیون‌های LG و Samsung نشود. کالای ایرانی جایگزینش چیست؟ پارس الکتریک که ورشکسته شده و تقریبا تولید ندارد. صنام که تولیدش را متوقف کرده. شهاب که تا 10 سال پیش در بازار بود دیگر نیست. جلوی تبلیغ کالاهایی که رقیب ایرانی ندارند را بگیرید که چه بشود؟! به فکر آن دسته از تولیدات داخلی باشید که واردات بی رویه و بی ضابطه کمر تولید کنندگانشان را شکسته است. تولیدات کشاورزی در چه وضعیتی هستند؟ تولید کاشی و سرامیک در چه وضعی است؟ لوازم آرایشی و بهداشتی در چه وضعیتی است؟ ...
  • ایرانی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    علی آقای عزیزدر خصوص افزایش کیفی محصولات تولید داخل با شما موافقم ولی در سالی که به عنوان همایت ازکار و سرمایه ایرانی نامگذاری گردیده تمام هموطنان عزیز باید وظیفه خود دانسته وسهمی در شکوفایی اقتصاد داشته باشند
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    اين هم روش شما قاليبافي‌هاست. اول يك انتقاد سفت و سخت مي‌كنين و بعدش سرداردكتر قاليباف يك دستور فوري براي جمع‌آوري تبليغات خارجي مي‌ده و كلي ژست انتخاباتي باهاش مي‌گيره و خودش رو ولايتي و ... نشون مي‌ده!
  • محمدرضا ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    شما انگار با واژه ای به نام سود بیگانه اید !
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    به نام خدا سلام برادر بزرگوار مشرقی این تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی را سالانه شرکت های تبلیغاتی به صورت مختلف از سازمان زیبا سازی شهرداری تهران از طریق بخوانید مزایده در اختیار می گیرند و البته بله برای شهرداری شاید درآمد چندانی نداشته باشد اما بدانید این مبلغ یک پنجم پول یکسال این تابلوها و بیلبوردها هم نمی شود که این شرکت ها با دریافت اجاره ماهیانه از قبیل شرکت هایی مانند ال جی عایدشان می شوند به عنوان نمونه یک بیلبورد در تقاطع همت مدرس با طول و عرض 15*4 با مبلغ ماهیانه 000/600/777 ریال به شرکت همراه اول اجاره داده شده حالا چقدر گیر شهرداری میاد و اینکه معمولا این شرکت های خارجی مبلغی بیش از این صحبت ها برای اجاره این تابلوها می پردازند و...
  • سيد علي اصغرپور ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    به خاطر اينكه هر كسي ساز خودشو مي زنه
  • علي ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    آقاي شهردار به فكر جوانان بيكار شده اين مملكت در اثر مرگ توليد ملي كه ما حصل توطئه كره اي ها است باش
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بالاخره انتخابات نزدیکه
  • عماد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بي کيفيت ! در مقايسه با ديگر برندهای خارجی!
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    محمد جان حق با تو است ... چند روز پیش از جلوی پارس گذشتم و دلم سوخت ... اما قسم به خدا اگر مسئولین شروع میکردند مثل هند از ماشینهای داخلی استفاده کنند و دولت از تجهیزات داخلی استفاده میکرد و این تبلیغات هم جمع میشد مطمئن باش مردم هم از همین محصولات داخلی استفاده میکردند ... چند برند نابود شده می نویسم که بدانی ما چی داشتیم ارج - آردل - آزمایش - نساجی مازندران - پارس - شهاب - ....
  • ناشناس ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    یادم میاد اقای احمدی نژاد گفت هیچ دستگاه دولتی حق خرید ماشین خارجی را ندارد ولی وزیر راه با ماشین تویوتا لندکروز 2010با سرعت غیر مجاز کله معلق میزنه ولی در امر به معروف ونهی از منکر صادقانه وشجاعانه نمره مشرق 20 است.
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    کاپیتان وخلبان یادت رفت
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    مادیران(ایکس ویژن) و اسنوا ایرانی میزنند البته اگه مونتاژی نباشند ولی به هر حال ایرانیند داداش جون
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    شما هم انگار با عبارت "کسری تراز تجاری" بیگانه اید؟!!
  • ابری ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    اداره رانندگی و جریمه که با هرگونه عوامل حواس پرت کن برخورد می کند برای این تبلیغات بزرگراهی چه توجیهی دارد ؟
  • محسن ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام تازه این کالاها مشابه با کیفیت ایرانی دارن. اما سراسر شهر پره از تبلیغات سامسونگ و ال جی. حتی برای ماه رمضون هم تبلیغ زدن!!! ما چند تا دانشجوییم که یه وبلاگ زدیم برای معرفی کالاهای ایرانی. این لباسشویی با کیفیت ایرانی: http://tolide.mihanblog.com/post/42 این تلویزیون با کیفیت ایرانی: http://tolide.mihanblog.com/post/44 یا علی یا علی
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    تو خودت عکس موبایلو. گذاشتی برای تبلیغ خودت در این صحفه این گوشی مگه کره ای نیست ؟
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    با سلام ممنون از خبرتون. اینکه باید تبلیغات کالای خارجی از سطح شهر جمع بشه کاملا درسته.ولی باید عرض کنم که قررداد های این ها قبلا منعقد شده و هنوز ادامه داره و نمی توان بهمین راحتی قرارداد رو فسخ کرد.اگر این مساله اتفاق بیفته بسیاری از شرکت های خصوصی با مشکلات عجیب مواجه میشند که به درد سرش نمی ارزه. چون همین شرکت ها که با سازمان زیباسازی شهر تهران قرارداد بستند این تابلو ها رو قبلن اجاره دادن.
  • سید امیر ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    سبد كالاي ماه رمضان كارمندان در سال گذشته كه خيلي مزه داشت!! امسال ديگر راضي به زحمت دولت نبوديم كه يك ماه به رمضان در رسانه‌ها اعلام كند! ولي خبري از آن نباشد اين كارها چه معنايي دارد؟
  • علی ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    آقای ايرانی گرامی، من مخالف شکوفایی اقتصاد ايران نيستم. اتفاقاَ سخنم اين است که محدود کردن رقبای خارجی به ضرر اقتصاد ماست نه به سود آن! مثال هم صنعت خودروسازی را آوردم! اين ساده‌انگاری است که فکر کنيم با به در کردن رقبا اقتصاد کشور به جایی می‌رسد! هنر آن است مردم با آزادی عمل جنس ايرانی را انتخاب کنند.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    دستگاههای نظارتی کجا هستند
  • روزبه ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    جالبه که حضرات کامنت گذار اسم قالیباف که میاد، رعشه ای تمام وجودشون رو میگیره. اون هم مث خیلی های دیگه، یا رییس جمهور میشه یا نمیشه. بخش بزرگی از صنایع داخلی نه از سر تبلیغات که از سر واردات بی رویه دولتی به خاک نشستن.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    محصولات ال جی خیلی بی کیفیت هستند برخلاف اینهمه تبلیغی که داره انجام میده
  • علی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    توطئه؟ عزم يک کشور برای رونق اقتصادی خودش از کی تا حالا شده توطئه؟
  • ناشناس ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    آقای شهردار مراقب اطرافیان خودت باش
  • سید مهدی ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 0
    چرت نگو ... یکی از با کیفیت ترین برندهای لوازم خانگی در دنیاست و اینو براحتی بدست نیاورده که شما بشینی چرت و پرت و مهمل ببافی
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 0
    اگه آقای وزیر بجای لندکروز سوار یکی از خودروهای تولید داخل بود که الان معلوم بود آقای وزیر کجاست !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • راد ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 0
    صدا و سیما که داره تبلیغ می‌کنه !
  • sajjad ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 0
    کار خیلی خوبی کردید... اگه هر صنفی تو ایران کالاهی ایرانیشو خوب به مردم تبلیغ و معرفی کنه خیلی تو این زمینه پیشرفت می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس